04 січня 2021 р. у коледжі з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог в умовах запровадження посилених протиепідемічних заходів з попередження поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19 проведено педагогічний консиліум «Роль куратора у збереженні контингенту групи». У обговоренні взяли участь 18 осіб: куратори груп, вихователь гуртожитку, соціальний педагог, завідувачі відділень, методисти, культорганізатор студентської молоді.
До учасників заходу звернулася Світлана Білик, заступник директора з виховної роботи, голова методичного об’єднання кураторів груп і вихователів гуртожитків, яка відмітила, що актуальність проведення наради зумовлена викликами в системі освіти сьогодення, недоліками форми дистанційного навчання і зниженням мотивації окремих студентів, необхідністю визначення подальших напрямів педагогічної діяльності зі студентами, які потребують посиленої уваги.
Світлана Білик наголосила, що куратор - це основна особа, до якої студент може звертатися за допомогою у вирішенні навчальних, організаційних, особистих та міжособистісних питань, які виникають у студентському житті. Водночас кожна студентська група, як і будь-яка інша, створює свої певні закони, правила, яких, на їх думку,повинні дотримуватися всі її члени. Невідповідність цим правилам іноді може вести до осуду, ігнорування колективом такого члена групи і виникнення проблем зі студентом у навчанні. Тому куратор групи, вихователь гуртожитку мають вивчати атмосферу в колективі, мікроклімат, працювати на випередження, а при потребі - допомогти такому студентові у подоланні конфліктів.
З рекомендаціями до присутніх звернулася Галина Жельчик, соціальний педагог, яка звернула увагу на те, що будь-яка людина розкривається тільки тоді, коли її готові почути. Аналізуючи інформацію анонімного анкетування студентів, соціального паспорта, вона підкреслила, що куратор забезпечує індивідуалізацію роботи в групі, соціальну адаптацію групи до умов закладу освіти; творчий розвиток особистості в середовищі; формування толерантних взаємин між студентами групи та колективу загалом. Куратор організовує та проводить індивідуальні консультації для батьків (опікунів), викладачів, які беруть участь в освітньо-виховному процесі групи, виявляє студентів, схильних до правопорушень, девіантної поведінки, налагоджує контакти в системі «батьки – куратор групи -соціальний педагог – студент».
Вікторія Киричук, куратор групи П-21, поділилась власним досвідом роботи зі студентами групи і пояснення їм: якщо викладач побачить і відчує зацікавленість студента ліквідувати неуспішність з його дисципліни, він буде більш прихильним до індивідуальної роботи з таким студентом, піде йому назустріч. Відносини студента і викладача повинні будуватися перш за все на взаємоповазі - це головне.
Світлана Савченко, методист коледжу, звернула увагу на те, що кожний студент є суб’єктом формування організаційної культури свого закладу освіти, його активним співрозбудовником, від позиції та особистого вкладу якого залежить його власний розвиток та розвиток коледжу в цілому. Так, наприклад, якщо студент пасивний, то стає неможливою повноцінна передача професійного досвіду, адже насильно нікого не навчиш. Студентство має відчувати відповідальність, причетність до прийняття рішень щодо функціонування коледжу, тому необхідно і надалі розвивати студентські ініціативи через студентське самоврядування, формувати гарні традиції.
Ольга Рендюк, культорганізатор, висловила побажання студентів щодо організації культурно-масових заходів, але, нажаль, в умовах сьогодення ми змушені змінити форми роботи і їх проведення.
За підсумками наради було удосконалено напрями виховної роботи зі студентами, які потребують посиленої уваги.
Проведення педагогічного консиліуму засвідчило, що центром уваги куратора групи має бути студент, і тільки спільні зусилля куратора, викладача, соціального педагога, вихователя гуртожитку, культорганізатора, взаємодія з батьками, особистісно-орієнтований підхід здатні «повернути» окремих студентів до навчання, до участі у культурному, спортивному житті коледжу, громадській діяльності, допомогти студенту зорієнтуватися у вирі студентського життя і забезпечити психологічний комфорт.
|