Найкращі мислителі всіх часів та народів закликали до вирішення всіх суспільних проблем шляхом просвітництва, виховання, бо лише воно є тією силою, що безкровно змінює людей.
Ставлячи перед собою завдання виховувати особистість варто пам’ятати слова В.О.Сухомлинського: «Ми маємо справу з найскладнішим, найбезціннішим, найдорожчим, що є в житті – з людиною. Від нас, від нашого вміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить її життя, здоров’я, розум, характер, воля, її щастя… Об’єкт нашої праці – найтонші сфери духовного життя особистості – розум, почуття, воля, переконаність, самосвідомість. Впливати на ці сфери можна лише тим же розумом, почуттям, волею, переконаністю, свідомістю». До цього можна ще додати: треба не лише поважати студента, а й любити його, яким би нестерпним він нам часом не здавався.
Під час організації виховної роботи у вищому навчальному закладі особливу увагу звертаємо на створення чіткої виховної системи, яка б забезпечувала безперервність виховання, створення і збагачення традицій закладу, різнобічну соціально значиму діяльність, організацію змістовного дозвілля, індивідуальний підхід до роботи зі студентами, ранню профілактичну роботу щодо попередження асоціальної поведінки студентської молоді, сучасну психолого-педагогічну та методичну підготовку педагогічних працівників, викладацького складу до здійснення виховної роботи.
«Зневага до виховання є загибеллю людей, родин, держав і всього світу», – говорив Ян Амос Коменський.
Основними напрямами виховання у Горохівському коледжі є:
національно-патріотичне;
художньо-естетичне;
морально-правове;
трудове;
фізичне виховання і спорт;
екологічне;
превентивне.
охорона життя;
робота з батьками;
ґендерне.
Щоб ефективно реалізувати ці завдання щодо виховання особистості, педколектив коледжу творчо підходить до вибору виховних заходів, дбає про їх різноманітність, якість, ефективність і актуальність. За останні роки в коледжі прижились такі форми виховних заходів: тематичні виховні години, диспути, бесіди, лекції, розважальні вечори, інтелектуальні ігри, тематичні вечори, тижні циклових комісій, конкурси, олімпіади, інсценізація народних свят, концертні програми, спортивні змагання, спортивно-розважальні вечори.
Основними завданнями виховної системи є:
різнобічний розвиток індивідуальності студента на основі виявлення його задатків і здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення інтересів і потреб;
збереження й зміцнення морального, фізичного і психічного здоров’я вихованців;
виховання студента як громадянина країни, національно свідомої, вільної, демократичної, життєво і соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у різних життєвих ситуаціях;
пошук, розвиток і підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців;
формування здорового способу життя вихованців;
організація дозвілля вихованців, пошук нових його форм;
розвиток студентського самоврядування як осередків самореалізації громадянського виховання, державно-громадського управління закладом.
Однією з форм по збагаченню духовної культури студентів – є музейна справа. Музей – один з важливих засобів виховання, джерело розширення та поглиблення знань. Уміння берегти – стає найціннішим велінням часу. Студенти коледжу не стоять осторонь. Саме прагнення відродити, зберегти національні традиції і святині свого народу спонукали до створення краєзнавчої кімнати-музею у навчальному закладі. У коледжі у 1997 році було створено історико-краєзнавчий музей «Берегиня», який став центром формування національної гідності та духовної культури наших студентів.
Основними завданнями виховної системи є:
різнобічний розвиток індивідуальності студента на основі виявлення його задатків і здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення інтересів і потреб;
збереження й зміцнення морального, фізичного і психічного здоров’я вихованців;
виховання студента як громадянина країни, національно свідомої, вільної, демократичної, життєво і соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у різних життєвих ситуаціях;
пошук, розвиток і підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців;
формування здорового способу життя вихованців;
організація дозвілля вихованців, пошук нових його форм;
розвиток студентського самоврядування як осередків самореалізації громадянського виховання, державно-громадського управління закладом.
Фізичне здоров'я
та фізична підготовка молоді
Майбутнє України тісно пов'язане зі сучасною молоддю. Вона сьогодні вирішує багато проблем, і тому повинна бути здоровою та фізично загартованою.
Велика увага приділяється фізичному розвиткові студентів. Для цього в навчальному закладі є всі можливості: два спортивні зали, стрілецький тир, стадіон. Вся спортивно-масова робота здійснюється згідно плану. Проводяться літні і зимові ігри із таких видів спорту, як легка атлетика, міні-футбол, футбол волейбол, гирьовий спорт, настільний теніс, в яких бере участь понад 85% студентів. Студенти підвищують свою спортивну майстерність у спортивних секціях. Це дає можливість під час районної спартакіади міста постійно завойовувати призові місця серед навчальних закладів.