Підготовка фахівців, здатних самостійно вирішувати типові виробничі ситуації професійної діяльності в сфері виробництва і переробки продукції тваринництва не можливі без практичного навчання на виробництві. Набуття здобувачами освіти теоретичних знань та практичних навиків з питань анатомії і фізіології сільськогосподарських тварин, фахових компетентностей вимагає закріплення матеріалу за допомогою дослідження і спостереження на живих об’єктах, а тому при проведенні лабораторно-практичних занять та навчальної практики з дисципліни «Анатомія і фізіологія сільськогосподарських тварин» викладач використовує базу навчально-дослідного господарства.
Під час навчальної практики з дисципліни «Анатомія і фізіологія сільськогосподарських тварин» викладач Галина Сальнікова зі студентами групи Т-21 спеціальності «Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва» провела дослідження системи органів дихання у корів та телят.
Для вивчення будови органів дихання, спочатку в лабораторії, використовуючи практикуми, атласи, препараті, розбірні моделі тварин, студенти ознайомились із системою органів дихання. А потім, безпосередньо на живих тваринах вивчили топографію легень, користуючись плесиметром, перкусійним молоточком, стетоскопом та використовуючи різні методи: перкусії і аускультації.
Здобувачі освіти під керівництвом викладача проводили дослідження кількості дихальних рухів, ритму дихання та частоти дихання у корів і телят. При дослідженні і спостереженні встановлено, що частота і ритм дихання в межах фізіологічної норми залежить від віку, статі, часу доби, зовнішньої температури, умов утримання, продуктивності.
Виконавши поставлені завдання, студенти зробили висновок, що технолог з виробництва і переробки продукції тваринництва повинен вміти визначати топографію органів дихання, тип дихання, ритм дихання та частоту дихання у тварин, оскільки ці фізіологічні показники є індикатором стану здоров’я та продуктивність тварин.
|